Nix, pix, lingonmix

Undrar om en tatuering skulle hjälpa? En mitt på pannan. En som stavas N-E-J. För jag är så trött på att säga själva ordet. Eller kanske jag kunde skrynkla ihop pannan så pass att blotta åsynen avskräcker. Fast det funkar möjligtvis hemma och på stan, men knappast per telefon. 

I alla fall börjar alla dessa nej bli plågsamma. Särskilt de som gäller mobilabonnemang. Och särskilt de som riktar sig till säljarna som lurar utanför och i affärerna . Så ni som vill sälja abonnemang, bespara er mödan. Read my lips och för all del även min panna: NEJ TACK!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Eller kolla filmen Yesman och säg Ja! till livet ;)

Ja till allt, utom telefonförsäljare då.

Annars kan du ju anmäla dig till Nix telefoni.

Skönt att slippa terrorn!

2009-02-02 @ 16:31:42
Postat av: Speja

Tack för tipset Gunilla! Har faktiskt sett filmen och det ligger mycket i det där med att säga ja lite mer. Fast i det här sammanhanget funkar det ju inte. Och Nix telefoni gäller tyvärr inte mig - dvs egen företagare...

2009-02-02 @ 20:35:26
URL: http://speja.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hög igenkänningsfaktor! Ibland känns det som om halva dan går åt till att försöka avsluta samtal med säljare som inte ger sig förrän man blir otrevlig - och det är ju inte så trevligt....jag överdriver inte men det ringer säkert 10 om dan till Cosas....rätt jobbigt. Värst är de som börjar: Tjena Anneli, läget? - Tack det var bra tills du ringde. ;(

2009-02-03 @ 23:04:55
URL: http://flitigamyran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0