Konsten att överdriva

Vad är det med 6- och 7-åringar nu för tiden? Idag drog jag en spännande historia om när jag körde upp för den skräckinjagande körkortsinspektören "Kuggar-Nisse". Jag lyckades fånga intresset hos hälften av barnen i den långa kön till gympasalen. Men efter avslutat värv blev det inga applåder. Istället blev jag ifrågasatt. Var verkligen Kuggar-Nisses hår illrött? Såg han verkligen ut som en ilsken iller? Och som en parentes: har jag verkligen själv överdragsbyxor när jag är ute och leker?

Njae, men vad är väl en historia utan en aning krydda? Jag kan väl erkänna att Kuggar-Nisses hår drog mer åt det orange hållet och han kanske mer såg ut som en synnerligen syrlig farbror. Men när vi kommer till överdragsbyxor, då drar jag gränsen för mina överdrifter. Allvarligt. De är alltid på när jag är ute och leker.

Kommentarer
Postat av: Vicke

vad kul att du är tillbaka måste bokmärka om din sida för jag vill gärna fortsätta hälsa på dig:D

2009-01-15 @ 20:56:38
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Speja

Tack snälla Vicke!

Speja

2009-01-27 @ 15:28:12
URL: http://speja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0