Är jag kriminell?

Adventsljusstakarna sprider sitt milda sken i våra fönster. Fortfarande. För vi gillar mys och pys här hemma.

Nu är det ju inte så att någon har opponerat sig. Nä, inte en endaste har framfört några klagomål. Men de tittar. Och tänker. Det är i alla fall vad jag tror och därför kan jag känna mig sådär lagom och hemtrevligt revolutionär. Fast vid närmare eftertanke: vad är det här för tendenser egentligen? För vi bakar ju semlor både sommar och höst, klär oss som spindelmän på påsken och dansar runt det gamla äppelträdet på midsommar. Så många brott mot vett och etikett - då är man väl nästan kriminell?

Kommentarer
Postat av: Nilla

Du kanske gör som min svärmor och städar ut julen vid Kyndelsmäss?

2009-01-27 @ 18:47:05
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Jag älskar mina adventsljusstakar & adventsstjärnor i fönstren, men jag har faktiskt plockat bort dem. För att ala andra gör det... Skulle nog gärna ha dem kvar jag också... Hihi - kul att läsa ditt inlägg! Vi påminna om Erika Tubbinutlotningen på min blogg just nu! Ha det så bra!

Postat av: Speja

Nilla: Kyndelsmäss, det är ju snaaart. Kanske måste jag ta mig i kragen;)



Dahlarna: det måste jag kolla!

2009-01-28 @ 16:13:43
URL: http://spejasprov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0